تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۰۶
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۲۷۹۳۳۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تشریح سازوکار اسقاط خودرو‌های داخلی و وارداتی| ورود خودرو‌های نو منوط به اسقاط خودرو‌های قدیمی است

‌می‌متالز - مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اینکه تاکید روی اسقاط خودرو‌ها همچنان وجود دارد؛ یعنی تازمانی که اسقاط و برگه اسقاط وجود دارد، ورود خودرو‌های نو منوط به اسقاط خودروهاست.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری، با اشاره به لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو‌های فرسوده در مجلس که کلیات ان به تصویب رسید، بیان کرد: اتفاقی که قرار است در این لایحه رخ دهد از این قرار است که به ازای هر ۴ خودروی تولید داخل باید یک خودرو اسقاط شود.

وی بیان کرد: دولت در این لایحه تاکید داشته است در صورتی که پس از تولید چهار خوردو برگه اسقاط وجود نداشت، خودروسازان با پرداخت مبلغی پول به صندوقی شماره گذاری را انجام دهند تا تولید در این بخش متوقف نشود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: از این رو صندوق تعبیه شده پیگیر امور اسقاط خودرو‌ها خواهد بود و در این بخش ماموریتی برعهده خواهد گرفت.

طاهری اظهارکرد: در این بخش سه اقدام مدنظر قرار می‌گیرد اولا اینکه تاکید روی اسقاط خودرو‌ها همچنان وجود دارد؛ یعنی تازمانی که اسقاط و برگه اسقاط وجود دارد، ورود خودرو‌های نو منوط به اسقاط خودروهاست و اگر برگه اسقاطی پیدا نشد و یا اخلالی در آن ایجاد شد، تولید کننده معطل نماند.

وی بیان کرد:در این شرایط وقتی خودروساز یک و نیم درصد خودروی اسقاطی را به صندوق تعبیه شده وارد کرد، وزارت صمت با اولویت، موتور سیکلت که بیشترین الایندگی را داراست و بعد حمل و نقل عمومی – تاکسی و اتوبوس- شروع به اسقاط کردن این موارد از طریق منابعی که در صندوق مذکور پیش بین شده، می‌کند.

وی بیان کرد: البته این اسقاط حالا یا با تسهیلات و یا کمک بلاعوض باشد و یا خیر، فرمت این موضوعات در آئین نامه اجرایی در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در زمینه اسقاط خودرو‌های وارداتی بیان کرد: در این بخش همچنان فرمول شماره گذاری منوط به اسقاطی است که قبلا بوده است؛ یعنی این موضوع بستگی به میزان مصرف آن خودرو دارد که اگر زیاد باشد باید تعداد خودروی بیشتری را اسقاط کنیم.

منبع: خبرگزاری بازار

عناوین برگزیده